.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مقایسه قيمت بنزين و گازوييل در ايران و سایركشورها

ايران به عنوان كشوري پر جمعيت كه تعداد دستگاه هاي بنزين سوز و گازوييل سوز (خودروهاي سبك، سنگين و موتور سيكلت) آن به حدود 30 ميليون مي رسد، يعني بيش از جمعيت كشورهاي عربي همسايه ايران.
فروش بنزين و گازوييل با يارانه هاي سنگين براي كشورهاي كم جمعيت چندان مشكل نيست اما براي كشوري چون ايران ويرانگر است و اقتصاد را مضمحل مي كند.اگر ايران بخواهد همچنان يارانه هاي سنگين گذشته را بابت بنزين و گازوييل پرداخت نمايد بايد منتظر يك از هم گسيختگي كامل اقتصادي در آينده نزديك باشد. تعداد خودروها در كشور به سرعت رو به افزايش است و لذا ميزان يارانه هاي بنزين و گازوييل نيز با سرعت افزايش خواهد يافت.
اين تنها خسارات مستقيمي است كه به كشور و سرمايه هاي ملي وارد مي شود، خسارات پنهان آن كمتر از خسارات آشكار نيست. كشته و زخمي شدن 250هزار نفر در سال در جاده هاي كشور، تصادفات كوچك پي در پي، آلودگي هاي شديد صوتي و هوا و....اما ديگر كشورها چه مي كنند و چه كرده اند تا به پيشرفت و شكوفايي رسيدند. در كشور نروژ كه به اندازه ايران نفت صادر مي كند قيمت بنزين و گازوييل چقدر است. اين كشور گرانترين كشور جهان از اين نظر مي باشد.
قيمت بنزين و گازوئيل در همه كشورهاي نفت خيز پيشرفته بسيار بالاست. قيمت بنزين و گازوييل در مالزي 800 و 750 تومان است.در هند بنزين 1200 و گازوئيل 900تومان است.
در اتحاديه اروپا بنزين حدود 2000 و گازوييل 1500توماندر تركيه نيز قيمت ها شبيه اتحاديه اروپا است.در آمريكا بنزين حدود 1200 و گازوييل 1000 تومان متغير است.در كشور عربستان كه كل خودروهاي آن به اندازه شهر تهران نيز نمي رسد قيمت حدود 2 برابر ايران است.
در ديگر كشورهاي كم جمعيت عربي اطراف نيز قيمت شبيه عربستان است. اين كشورها كم جمعيت تعداد خودرو هاي كم و منابع نفت و گاز بسيار زيادي در اختيار دارند وسعت آنها نيز بجز عربستان بقيه كم است.ايران راهي جز واقعي كردن قيمت بنزين و گازوييل ندارد.
با واقعي شدن قيمت ها شبكه ريلي از حاشيه خارج مي شود و به سرعت رونق مي گيرد.مصرف انرژي در بخش ريلي يك ششم جاده اي و امنيت آن فوق العاده بالاتر و حتي غير قابل مقايسه است.واقعي شدن قيمت سوخت آرامش و توسعه را براي ملت و كشور به ارمغان خواهد آورد و ملت از شر آلودگي هاي جان فرساي صوتي و هوا نجات خواهند يافت


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

درآمد چي 7 دي 1387
آيا كساني كه دنبال افزايش قيمت در حد كشورهاي عربي و اروپايي و آمريكايي هستند به اندازه نصف اين تفكر به فكر افزايش درآمد مردم به آندازه آن كشورها هستند يا خير.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.